الزامات ایمنی در برابر آتش

الزامات ایمنی در برابر آتش

یونولیت

الزامات ایمنی در برابر آتش

دلایل پایین بودن قیمت محصولات یونولیتی بعضی از تولیدکنندگان رعايت نكردن نكات ايمني در توليد محصول مي باشد

استفاده از يونوليت غير استاندارد

الزمات ايمني در برابر آتش

uu2
uu1

تنها ، استفاده از نوع کندسوزشده بلوک یونولیت مجاز است و استفاده از انواع غیرکندسوز ممنوع می باشد . تولید کنندگان موظف می باشند مدارک لازم دال بر استفاده از مواد اولیه از نوع کندسوز شده برای تولید بلوک را نمایند . مواد اولیه (پودر پلی استایرن منبسط شده محصول کارخانجات پتروشیمی) باید از نوع کندسوز باشد . در این زمینه باید مدارک فنی معتبر از کارخانه فروشنده مواد اولیه دریافت شود . مدارک فوق باید مقاومت ماده اولیه در برابر آتش را ، بر اساس استانداردهای معتبر بین المللی نشان دهد . برای حفاظت از بلوک ها و جلوگیری از برخورد مستقیم هرگونه حریق احتمالی با آنها ، لازم است زیر سقف به وسیله پوشش مناسب محافظت شود . این پوشش باید به تیرها و تیرچه ها متصل و مهار گردد . اتصال مستقیم به بلوک پلی استایرن(مانند گچ کاری مستقیم بر روی بلوک بدون استفاده از اتصالات مکانیکی) به تنهایی مجاز نیست .
از آنجایی که دیوارهای بین واحدهای مستقل (دیوار بین آپارتمان های مسکونی یا واحدهای تجاری ، اداری مستقل و غیره) در هر ساختمان باید دارای مقاومت در برابر آتش باشند ، این دیوارها باید از لایه بلوکهای پلی استایرن عبور کرده و تا زیر سقف سازه ای (یعنی زیر تیرچه یا بتن ) امتداد داشته باشند یا به طور مناسب از مصالح ضد حریق استفاده شود ، به گونه ای که بلوکهای پلی استایرن در این قسمت بین دو فضای مجاور پیوستگی نداشته باشند و از گسترش هر گونه حریق احتمالی بین دو فضایی که به وسیله دیوار مقاوم در برابر آتش از یکدیگر جدا شده اند ، جلوگیری گردد.
بلوکهای یونولیت در محل کارگاه ساختمانی ، دور از هر گونه مواد قابل اشتعال نگهداری شوند . محل نگهداری باید طوری باشد که از احتمال ریزش یا تماس براده های داغ یا جرقه های ناشی از جوشکاری یا هر گونه شیء داغ دیگر با بلوکها پیشگیری شود . محل انبار اصلی بلوکها حتی الامکان به دور از محل عملیات ساختمانی باشد تا از سرایت هر گونه شعله یا حریق احتمالی به محل انبار اصلی جلوگیری شود .
توصیه می شود که از انبار کردن بلوکها به حجم بیش از 60 متر مکعب اجتناب شود . در صورت نیاز به انبار کردن مقادیر بیش از 60 متر مکعب ، بلوکها به قسمتهای با حجم حداکثر 60 متر مکعب تقسیم شده و بین هر دو قسمت حداقل 20 متر فاصله وجود داشته باشد .
کلیه کارگران و کارکنان باید نسبت به عدم استفاده از هرگونه شعله و نیز عدم استعمال سیگار در محل نگهداری بلوکها توجیه شوند و تابلوی استعمال دخانیات ممنوع در محل نگهداری بلوکها نصب گردد . تعدادی کپسول آتش نشانی نیز در نزدیکی محل نگهداری بلوکها نصب گردد .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *